Monday, October 18, 2010

再见,盛永!

April 13th, 2006 by ahlang81
陪伴着我长大的盛永百货公司在上週五突然宣佈結束營業,盛永集团走入历史。
记得小时候爸爸妈妈总会带我们一起到盛永买东西,
而我最喜欢到零食部东看西看的,特别是酸梅(我的最爱,可是妈妈永远都不会经过那边〕。
在那个年代,盛永可说是麻坡最大型的百货中心。
而我最喜欢吵着爸爸让我坐摆在门前的电动汽车和木马,
吃印度阿伯卖的kacang putih,在二楼的服装部玩抓迷藏,然后走失,寻获,被父母臭骂一顿等等。
这一切,都是我们儿时的回忆。
盛永倒了,但是它将永远活在我的心目中.
你们的儿时记忆呢?

sushi Says:

黃主播你好…
我必須坦白的告訴你,
在盛永還未倒閉前,我壓根兒不曉得,
原來存在著這樣的一間百貨公司…
呵呵呵呵…
別懷疑,我說的是真的啦…
所以,你可想而知我的童年是多麼的可憐… :p
呵呵呵呵…

oh, SENYUM seems 2hav ur golden childhood memories, same as kaiquin.
the 1st time i get to know bout SENYUM was the time i stepped my feet on the land of Kluang.
yeah, those who grew up with SENYUM’s memories ll alwaz ’senyum’ bout the candies they bought, the toys they had grabbed, CNY shopping, new clothes and etc.
yet v can c here dat, if v r not catching up wif the most trendy or up-to-date marketing management or biz strategies, the world ll just leave us and move on wif those who alwaz wif abundant of innovative ideas.
my dear fren, let’s gambatte 2build a higher and unreachable market value!

No comments:

Post a Comment